Frederike Boomars

Projectmanager/product owner, adviseur, online strateeg

Ervaren projectmanager / product owner en digitaal strateeg voor websites en digitale platformen, met hart voor projecten die een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij.
Met een achtergrond in UX design, marketingcommunicatie en projectleiderschap heb ik de afgelopen jaren digitale strategieën neergezet, teams geleid en effectieve applicaties ontwikkeld waarin behoeften van eindgebruikers en organisatiedoelen bij elkaar kwamen.

Mijn achtergrond

Mijn basis is gelegd met de opleiding grafisch ontwerp aan de HKU, de kunstacademie Utrecht. Daarna heb ik zo’n 6 jaar als grafisch ontwerper bij verschillende ontwerpbureau’s gewerkt. In 2004 ben ik dit als zelfstandige gaan doen. In 2010 heb ik de opleiding Marketingcommunicatie-B bij SRM succesvol afgerond. Daarnaast heb ik verschillende workshops en masterclasses gevolgd in onder andere positionering, design thinking, storytelling en online strategie. De focus is al snel van grafisch ontwerp verschoven naar strategie en van print naar online. De afgelopen 7 jaar was ik werkzaam bij Driebit, een online bureau voor platformen voor kennisdeling en collectie-ontsluiting.

Over mij

Ik maak de wereld graag een beetje beter.
Ik werk daarom graag voor projecten die iets goeds doen voor de maatschappij. Die problemen oplossen, die educatieve waarde hebben, die kansen bieden aan juist die mensen die het het nodig hebben.

Een ontwerp kan niet zonder inhoud.
Alles begint met de inhoud. Met snappen hoe een organisatie in elkaar zit, met het vaststellen van een probleem, met bedrijfsdoelen, de behoeftes van de gebruiker en waar die twee elkaar vinden.

Ik heb het graag ingewikkeld.
Onmogelijke randvoorwaarden, een ingewikkeld vraagstuk of omvangrijk verhaal: ik vind het heerlijk. Ik hoor graag de details met alle haken en ogen. Dan kunnen we samen kijken hoe we moeilijke dingen makkelijk kunnen maken, hoe we we problemen kunnen oplossen en hoe we uit een bak met informatie de kern kunnen pakken.

Ik zoek naar haalbare oplossingen.
Oplossingen die passen bij een cultuur van een organisatie, die efficiënt zijn en zoveel mogelijk bereiken. Ik ben praktisch,  maak alles graag concreet en simpel, ik kom snel tot de kern. Zodat iedereen zich er wat bij voor kan stellen en het direct wordt begrepen. Geen ingewikkelde concepten, maar een helder verhaal.